Frakt

Vi på Healio erbjuder fri spårbar frakt på alla våra produkter.

Vi har samarbeten med DHL Express, Postnord, Early Bird och många fler fraktbolag för att göra våra leveranser så snabba och smidiga som möjligt.

Du får alltid en automatisk orderbekräftelse när din beställningen är lagd, samt ett e-postmeddelande med leveransinformation när paketet har skickats. Om du inte hittar det i din inkorg kan du kontrollera din skräppost eller andra mappar än din primära inkorg.

Du kan använda spårningsnumret för att övervaka din beställnings väg med hjälp av vår spårningssida.

Ditt paket kommer att levereras till din brevlåda eller dörr, om det av någon anledning inte är möjligt att leverera ditt paket kommer paketet att lämnas på ditt närmaste postkontor och du kommer då att meddelas via e-post eller SMS.

Vi har en handläggningstid på 1-3 dagar för att kvalitetskontrollera och paketera dina varor innan leverans. Om produkterna finns i vårt lokala lager skickas de med expressfrakt och har en leveranstid på 5-7 arbetsdagar.

Om varorna inte finns i vårt lokala lager, som är beläget i Sverige, skickas de istället från vårt utländska lager med spårbar leverans inom 8-15 arbetsdagar.

Inom Sverige tillkommer ingen tullavgift.

Vänligen vänta upp till 20 arbetsdagar innan du kontaktar kundservice angående en saknad order.

Om du har några frågor angående din försändelse, tveka inte att kontakta vårt supportteam antingen via telefon eller kontakt@healio.se, +46760585301. Vi svarar på alla e-postmeddelanden inom 24 timmar året runt.

SKADADE FÖRSÄNDELSER
Om en produkt/försändelse skadas under transport skall detta snarast anmälas till fraktbolaget, normalt via utlämningsställe/distributör. Vid utvändigt synliga skador skall dessa anmälas vid mottagandet, dolda skador skall anmälas inom 5 dagar efter mottagandet. Om transportskada inte anmäls inom denna tid förloras rätten att reklamera produkten, eftersom det i efterhand inte går att bevisa hur skadan uppkommit.